Zdravý fastfood

28. února 2016 v 14:24 |  Jídlo
Chcete si zlepšit svoji sportovní výkonnost i zdraví? Je to jednoduché, rozšiřte svůj nákupní seznam o pár zajímavých potravin!

Dnešní nabídka z doplňky stravy je opravdu velmi široká. Prodejci slibují, že díky jejich preparátům dosáhnete skvělých sportovních výsledků, zlepšíte svůj zdravotní stav... Nezapomeňte ale, že pečlivě sestavený jídelní plán vám může posloužit úplně stejně a kompletně přírodně! Našla jsem pro vás pár super potravin, které zlepší výkonnost a dodají tělu spoustu dalších nutričně důležitých látek.

GOJI (kustovnice čínská)


























Proč?
Toto tmavě červené sušené ovoce v sobě ukrývá spoustu antioxidantů, bílkovin, vitaminů a minerálů. Po staletí je goji v čínské medicíně považována za plod dlouhověkosti. Goji byla zkoumána také pro své schopnosti dodávat energii. A jedna ze zahraničních studií objevila, že po 14denním konzumování kustovnice ve formě džusu měli účastníci lepší fyzičku, lépe spali, soustředili se, méně trpěli stresem, únavou a upravilo se jim zažívání.

Jak?
Před cvičením si dejte hrst kustovnice pro zvýšení energie nebo si plody nasypte do ranní ovesné kaše. Goji je dnes k sehnání v téměř každém supermarketu.

MORINGA


















































Proč?
Moringa oleifera (olejodárná) je jednou z nejužitečnějších a nejvšestranějších rostlin. Bývá také označována jako rostlina s nejvyšší koncentrací živin na světě. Největší množství nutričních látek obsahují její listy, které se dají konzumovat čerstvé jako salát nebo sušené a rozdrcené na prášek, jenž se prodává i jako potravinový doplněk ve formě kapslí. Obsahuje více než 90 nutrientů, např. vitaminy A1, B1, B2, B3, C, vápník, železo, zinek a další. Vápníku nabízí dokonce více než mléčné produkty! A obsahuje také látky, které bojují proti zánětům či regulují funkci šťítné žlázy, hladinu krevního cukru i apetit.

Jak?
Stačí přidat čajovou lžičku prášku do jakéhokoli jídla (třeba i do polévky), čímž přírodní cestou výrazně zvýšíte jeho výživovou hodnotu.

BAOBAB












































Proč?
Toto afriké super ovoce má třikrát více vitaminu C než pomeranče. Látky v něm obsažené dokážou posílit imunitu a urychlit snížení stresového hormonu kortizolu, což je důležité pro správnou svalovou regeneraci. A ukrývá v sobě dokonce dvakrát tolik antioxidantů než goji, šetkrát více draslíku než banány a obsahuje i více železa než špenát nebo červené maso. Je nepostradatelný při transportu kyslíku v organismu a pomáhá předcházet únavě a svalovým slabostem.

Jak?
K dostání je stoprocentní jemný prášek sušené dužiny plodu baobabu, který můžete přidat do koktejlů nebo jím osladit bílý jogurt, musli či ovesnou kaši. Doporučená denní dávka je 5-15g (1 až 3 lžičky, dávkování ale není omezeno.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama